Prawa i obowiązki wspólników

Prawa i obowiązki wspólników

Rola wspólnika w spółce z o.o. wiąże się raczej z większą liczbą przywilejów niż obowiązków. Co warto wiedzieć o wspólnikach w spółkach przed założeniem własnej

Jednoosobowa spółka

Jednoosobowa spółka z o.o. – wady i zalety

Główną ideą spółek jest wspólne działanie kilku wspólników, którzy razem dążą do realizacji założonego celu, czyli zysku. W przypadku spółek z o.o. czasami wystarczy tylko

Wspólnicy w spółce

Wspólnicy w spółce z o.o.

Spółka z założenia jest przedsiębiorstwem, które pozwala prowadzić działalność gospodarczą co najmniej dwóm podmiotom. Spółka z o.o. jest pod tym względem wyjątkowa, gdyż może ją

Wkład do spółki

Wkład do spółki z o.o.

Żadna spółka kapitałowa nie może rozpocząć pełnoprawnej działalności bez zebrania wkładu na rzecz kapitału zakładowego. Dowiedz się co może stanowić wkład do spółki i jakie

Aport w spółce

Co to jest aport w spółce z o.o.?

Wymogiem funkcjonowania spółki z ograniczoną odpowiedzialnością jest opłacenie kapitału zakładowego. Wspólnicy mogą wnieść swój wkład w formie pieniężnej lub niepieniężnej. Dowiedz się na jakich zasadach

Nazwa spółki

Nazwa spółki

Nazwa spółki jest niezwykle istotnym elementem, który wymaga od założycieli niemałej uwagi. Nazwa powinna mówić wiele na temat nowo powstałej firmy, a jednocześnie spełniać warunki

Umowa spółki

Umowa spółki – co warto wiedzieć?

Zawarcie umowy spółki to pierwszy i niezwykle ważny etap założenia firmy przez wspólników. Znajdują się tam najważniejsze informacje, dotyczącego spółki, dlatego dobrze wiedzieć, co powinno

Przekształcenie firmy w spółkę z o.o.

Przekształcenie firmy w spółkę z o.o.

Zmiana formy prawnej prowadzonej działalności gospodarczej może być podyktowana różnymi względami. Kiedy warto przekształcić firmę w spółkę z o.o. i jak przebiega taki proces?

Rejestracja spółki z o.o.

Powstanie spółki z o.o. – o czym pamiętać?

Według raportu Polskie Firmy w 2020 roku zarejestrowano w KRS 22,2 tys. nowych spółek z ograniczoną odpowiedzialnością. W związku z tym podpowiadamy, o jakich aspektach

Spółka z o.o.

Spółka z o.o. – Wszystko co musisz wiedzieć

Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością to częsta forma prowadzenia działalności gospodarczej. Wynika to szeregu praktycznych korzyści, które ułatwiają funkcjonowanie firmy. Dlaczego przedsiębiorcy tak często decydują się

Podatek akcyzowy

Podatek akcyzowy – najważniejsze informacje

Podatek akcyzowy to podatek konsumpcyjny nakładany na towary wymienione w ustawie o podatku akcyzowym i przewożone do Polski w ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia lub importu. Akcyza

podatek VAT

Podatek od towarów i usług VAT

W Polsce od 2011 roku podstawowa stawka VAT wynosi 23% – ale istnieją również inne stawki podatkowe VAT — obniżone. Podobnie jak w każdym innym

Podatek od nieruchomości

Podatek od nieruchomości – najważniejsze informacje

Przedmiotem opodatkowania w przypadku podatku od nieruchomości (podatku gruntowego) są grunty, budynki lub ich części oraz budowle, lub ich części związane z działalnością gospodarczą. W

Ryczałt czy zasady ogólne

Ryczałt czy zasady ogólne – co wybrać?

Wybór formy opodatkowania to jedna z ważniejszych decyzji dotyczących prowadzenia własnej firmy. Wpływa on nie tylko na wysokość podatku dochodowego, ale również określa sposób wykonywania

Podatkowa księga przychodów

Czym jest podatkowa księga przychodów i rozchodów?

Podatkowa księga przychodów i rozchodów określana jest skrótem PKPiR. Narzędzie to służy do prowadzenia bieżącej ewidencji księgowej, a więc zapisywania wszystkich przychodów i wydatków firmy.

Kadry i płace

Czym zajmują się kadry i płace?

Na początku prowadzenia działalności gospodarczej czynności kadrowo-płacowe spoczywają zazwyczaj na barkach przedsiębiorcy. Problem pojawia się jednak, kiedy firma się rozrasta, a prowadzenie dokumentacji pracowniczej staje

Przekształcenie działalności w spółkę

Przekształcenie jednoosobowej działalności w spółkę z o.o. to ważny krok w kierunku dalszego rozwoju firmy. Aby zapoznać się z przepisami dotyczącymi tego procesu, należy sięgnąć

Rejestracja spółki przez Internet

Jak wygląda rejestracja spółki z o.o.?

Istnieją dwa sposoby na założenie spółki z o.o. – tradycyjny w formie aktu notarialnego lub przez Internet. Rejestracja spółki z o.o. przez Internet jest możliwa

Rejestracja działalności gospodarczej

Jak wygląda rejestracja działalności gospodarczej?

Rejestracja działalności gospodarczej w dobie pandemii koronawirusa przeprowadzana jest w systemie zdalnym. Jeszcze do niedawna wszelkie formalności można było jednak załatwić w urzędzie. Bez względu

Rodzaje spółek w polsce

Rodzaje spółek prawa handlowego w Polsce

Prawo polskie zezwala przedsiębiorcom na prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej. Jej alternatywą są natomiast spółki prawa handlowego, czyli podmioty działające na podstawie statutu lub umowy. Zanim

Windykacja zaległych faktur

Windykacja niezapłaconych faktur – jak przebiega?

Egzekwowanie należności od kontrahentów to jeden z głównych problemów polskich przedsiębiorców. W połowie kwietnia 2020 roku aż 23 proc. firm deklarowało, że nie ma wystarczających

Legalizacja pracownika z Ukrainy

Legalizacja pracownika z Ukrainy krok po kroku

Zatrudnianie Ukraińców w Polsce to ważny element ciągłości pracy oraz rozwoju wielu rodzimych przedsiębiorstw. Pracownicy ze wschodu cenieni są za silną motywację do pracy, sumienność,

ciąża a umowa na czas określony

Ciąża, a umowa o pracę na czas określony.

Temat związany z ciążą oraz przedłużeniem umowy zawartej na czas określony spędza sen niejednej Pracownicy, a tym bardziej Pracodawcy. Poniższy artykuł dedykuję dla przyszłych mam.