Obsługa rozliczeń z Urzędem Skarbowym

Obsługa rozliczeń z Urzędem Skarbowym - profesjonalne wsparcie dla osób prywatnych i przedsiębiorców

Terminowe rozliczenia z Urzędem Skarbowym to jeden z najważniejszych obowiązków przedsiębiorcy. Dotyczy on również osób prywatnych. Aby uniknąć niechcianych problemów ze skarbówką, warto dokładnie zapoznać się ze zmieniającymi się dynamicznie przepisami. Nasza obsługa rozliczeń z Urzędem Skarbowym to doskonała propozycja dla firm i jednostek, które chcą uniknąć kar i nieprzyjemności związanych z niedopełnieniem obowiązków wobec fiskusa.

Kogo obowiązuje rozliczenie z Urzędem Skarbowym?

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o VAT podatkiem VAT objęte są podmioty wykonujące własną działalność gospodarczą, takie jak:

• osoby prawne,
  • jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej,
  • osoby fizyczne.

Ważne, że są one podatnikami bez względu na cel prowadzonej działalności gospodarczej oraz jej wyniki.

Obsługa rozliczeń z Urzędem Skarbowym oferowana przez naszą Kancelarię obejmuje wszystkie usługi podlegające opodatkowaniu VAT. Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy o VAT są to:

• dostawa towarów i świadczenie usług o charakterze odpłatnym na terytorium kraju,
  • eksport towarów z Polski do krajów Unii Europejskiej (bezpośredni i pośredni),
  • import towarów z państw spoza Unii Europejskiej do Polski,
  • tzw. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów,
  • tzw. wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Rozliczenie VAT – kiedy powstaje obowiązek zapłaty?

Wiele osób prowadzących własną działalność na początku swojej drogi zastanawia się jak rozliczyć VAT. Zgodnie z obowiązującymi przepisami obowiązek podatkowy powstaje w chwili wydania towaru lub wykonania usługi na rzecz zleceniobiorcy. Dodatkowo obowiązek podatkowy może powstać wraz z częściowym lub całkowitym dokonaniem płatności przed dostarczeniem towaru lub wykonaniem usługi.

Zgodnie z art. 106i ust. 1 ustawy o VAT fakturę należy wystawić nie później niż 15-tego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym wykonano działania na rzecz zleceniobiorcy. Zasada ta ma kilka wyjątków. Zdaniem specjalistów z naszego biura rachunkowego są to najczęściej:

• wystawianie faktur za media,
  • pobieranie zaliczek,
  • wystawianie faktur przez niewielkie podmioty rozliczające się na podstawie metody kasowej,
  • wystawianie faktur za roboty budowlane lub usługi budowlano-transportowe.

Rozliczenie z Urzędem Skarbowym – osoby indywidualne

Obowiązek rozliczenia podatku spoczywa nie tylko na przedsiębiorcach, ale również osobach indywidualnych. W ramach naszego wsparcia pomożemy Ci w rozliczeniu rocznego podatku PIT oraz innych niezbędnych opłat dla Urzędu Skarbowego, np. podatku dochodowego lub podatku od czynności cywilnoprawnych.

Obsługa rozliczeń z Urzędem skarbowym – biuro rachunkowe Poznań

Ciągła aktualizacja wiedzy, znajomość przepisów oraz przestrzeganie terminów płatności to zaledwie początek obowiązków, jakie nakładane są na osoby prowadzące własną działalność gospodarczą. Aby zagwarantować sobie dobrą pozycję wobec rozliczeń z Urzędem Skarbowym, warto sięgnąć po pomoc profesjonalistów. Nasze biuro rachunkowe z Poznania pomoże Ci w prowadzeniu własnego biznesu. W ramach naszych usług gwarantujemy kompleksową obsługę rozliczeń z Urzędem Skarbowym w zakresie:

• zobowiązań z tytułu podatków dochodowych od osób prawnych i osób fizycznych (rozliczenie PIT),
  • zobowiązań z tytułu rozliczenia podatku VAT,
  • zobowiązań z tytułu innych podatków, np. podatku od nieruchomości lub podatku od czynności cywilnoprawnych.

Wspomagamy zarówno Klientów biznesowych, jak i indywidualnych. Sprawdź naszą ofertę i postaw na profesjonalną obsługę rozliczeń z Urzędem Skarbowym oraz prowadzenie pełnej księgowości. Gwarantujemy pełen profesjonalizm i terminowość działań.

Formy rozliczenia z Urzędem Skarbowym – co warto wiedzieć

Co do zasady osoby fizyczne uzyskujące dochody na podstawie stosunku pracy nie mają wyboru w kwestii formy rozliczenia z Urzędem Skarbowym – podlegają opodatkowaniu na zasadach ogólnych. Jeżeli natomiast prowadzą działalność gospodarczą, mogą wybrać jedną z poniższych form opodatkowania:

• zasady ogólne,
  • podatek liniowy,
  • ryczałt od przychodów ewidencjonowanych,
  • karta podatkowa.

Jak widać, formy rozliczeń z Urzędem Skarbowym są różne, a ostateczny wybór powinien być poprzedzony analizą, którą najlepiej powierzyć fachowcom podatkowym. Każda opcja może oznaczać dla nas większe lub mniejsze podatki. Firma jednoosobowa, jako działalność, w której zwykle osiągane są niewielkie dochody, powinna przemyśleć sprawę formy opodatkowania w sposób szczególnie wnikliwy.

Rozliczenia działalności gospodarczej

Jaki PIT do rozliczenia wybrać? Zasady w tym zakresie są ściśle określone. Przykładowo, rozliczenie jednoosobowej działalności gospodarczej odbywa się poprzez PIT-16A, o ile wybrała ona formę opodatkowania jaką jest karta podatkowa. Co z innymi rodzajami opodatkowania?

• PIT-28 – przy opodatkowaniu ryczałtem,
  • PIT-36 – przy rozliczeniu na zasadach ogólnych,
  • PIT-36L – przy podatku liniowym.

Pamiętajmy jednak, że rozliczenia działalności gospodarczej to nie tylko coroczne składanie deklaracji PIT. Przedsiębiorcy mają także obowiązek wpłacania zaliczek – miesięcznych, kwartalnych lub uproszczonych. Kwotę zaliczki należy wyliczyć samodzielnie i przestrzegać narzuconego terminu wpłaty. Wróćmy jednak do corocznego rozliczenia działalności gospodarczej – do kiedy należy to zrobić i co grozi za przeoczenie lub zbagatelizowanie terminu?

Do kiedy trzeba rozliczyć PIT?

Początek każdego roku to czas na rozliczenie PIT. Działalność gospodarcza i każda osoba fizyczna ma na to taki sam termin – do 30 kwietnia. Do kiedy trzeba rozliczyć PIT, jeśli dzień ten wypada w weekend? Wówczas czas naturalnie wydłużany jest do 2 maja. Pamiętajmy też, że PIT 28 należy złożyć wcześniej – do 28 lutego. Obowiązuje ta sama zasada – jeśli dniem tym jest sobota lub niedziela, zeznanie można złożyć jeszcze w następującym po nim dniu roboczym.

Terminy rozliczenia PIT

Gdy termin rozliczenia PIT minął, a my nadal go nie złożyliśmy, czekają nas konsekwencje karno-skarbowe. Aby ich uniknąć, możemy jednak skorzystać z instytucji czynnego żalu. To rodzaj zawiadomienia, które należy złożyć do naczelnika urzędu skarbowego. Muszą znaleźć się w nim określone informacje, takie jak powody niezłożenia PIT w terminie i wyrażenie woli naprawy błędu. Należny podatek powinien jednak być wtedy zapłacony wraz z odsetkami, dlatego jeśli nie chcemy tracić dodatkowych pieniędzy, dbajmy o terminowe rozliczanie z Urzędem Skarbowym.

W którym Urzędzie Skarbowym się rozliczać?

Gdzie rozliczyć PIT, jeśli rozliczającym się jest osoba fizyczna lub spółka niemająca osobowości prawnej? W takim przypadku PIT przekazujemy do urzędu skarbowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania. Nie musimy udawać się do niego osobiście – równie dobrze zeznanie podatkowe możemy wysłać pocztą lub przez Internet, korzystając z usługi Twój e-PIT. Opcja internetowa ma tę zaletę, że w serwisie czeka już na nas gotowy, wypełniony formularz, który trzeba jedynie sprawdzić i zatwierdzić. Aby skorzystać z tej opcji, należy zalogować się do e-US za pomocą Profilu Zaufanego, e-Dowodu lub poprzez aplikację mObywatel albo bankowość elektroniczną. Pytanie w którym Urzędzie Skarbowym się rozliczać zadają sobie również podatnicy CIT, czyli spółki kapitałowe. Dla nich urzędem właściwym jest ten przyporządkowany z uwagi na miejsce siedziby spółki.

Rozliczenia firm i osób prywatnych z US – sprawdź nasze usługi

Chcesz zwolnić się z konieczności pamiętania do kiedy należy rozliczyć PIT albo odprowadzić zaliczkę miesięczną? Zostaw to nam. W Kancelarii Pietkun prowadzimy zarówno rozliczenia firm, jak i rozliczenia osób fizycznych. Możesz liczyć także na fachowe doradztwo w zakresie optymalizacji podatkowej.