Obsługa rozliczeń z Urzędem Skarbowym

Masz pytania?
Zostaw nam kontakt do siebie! Oddzwonimy.

Obsługa rozliczeń z Urzędem Skarbowym - profesjonalne wsparcie dla osób prywatnych i przedsiębiorców

Terminowe rozliczenia z Urzędem Skarbowym to jeden z najważniejszych obowiązków przedsiębiorcy. Dotyczy on również osób prywatnych. Aby uniknąć niechcianych problemów ze skarbówką, warto dokładnie zapoznać się ze zmieniającymi się dynamicznie przepisami. Nasza obsługa rozliczeń z Urzędem Skarbowym to doskonała propozycja dla firm i jednostek, które chcą uniknąć kar i nieprzyjemności związanych z niedopełnieniem obowiązków wobec fiskusa.

Kogo obowiązuje rozliczenie z Urzędem Skarbowym?

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o VAT podatkiem VAT objęte są podmioty wykonujące własną działalność gospodarczą, takie jak:

• osoby prawne,
    • jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej,
    • osoby fizyczne.

Ważne, że są one podatnikami bez względu na cel prowadzonej działalności gospodarczej oraz jej wyniki.

Obsługa rozliczeń z Urzędem Skarbowym oferowana przez naszą Kancelarię obejmuje wszystkie usługi podlegające opodatkowaniu VAT. Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy o VAT są to:

• dostawa towarów i świadczenie usług o charakterze odpłatnym na terytorium kraju,
    • eksport towarów z Polski do krajów Unii Europejskiej (bezpośredni i pośredni),
    • import towarów z państw spoza Unii Europejskiej do Polski,
    • tzw. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów,
    • tzw. wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Rozliczenie VAT – kiedy powstaje obowiązek zapłaty?

Wiele osób prowadzących własną działalność na początku swojej drogi zastanawia się jak rozliczyć VAT. Zgodnie z obowiązującymi przepisami obowiązek podatkowy powstaje w chwili wydania towaru lub wykonania usługi na rzecz zleceniobiorcy. Dodatkowo obowiązek podatkowy może powstać wraz z częściowym lub całkowitym dokonaniem płatności przed dostarczeniem towaru lub wykonaniem usługi.

Zgodnie z art. 106i ust. 1 ustawy o VAT fakturę należy wystawić nie później niż 15-tego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym wykonano działania na rzecz zleceniobiorcy. Zasada ta ma kilka wyjątków. Zdaniem specjalistów z naszego biura rachunkowego są to najczęściej:

• wystawianie faktur za media,
    • pobieranie zaliczek,
    • wystawianie faktur przez niewielkie podmioty rozliczające się na podstawie metody kasowej,
    • wystawianie faktur za roboty budowlane lub usługi budowlano-transportowe.

Rozliczenie z Urzędem Skarbowym – osoby indywidualne

Obowiązek rozliczenia podatku spoczywa nie tylko na przedsiębiorcach, ale również osobach indywidualnych. W ramach naszego wsparcia pomożemy Ci w rozliczeniu rocznego podatku PIT oraz innych niezbędnych opłat dla Urzędu Skarbowego, np. podatku dochodowego lub podatku od czynności cywilnoprawnych.

Obsługa rozliczeń z Urzędem skarbowym – biuro rachunkowe Poznań

Ciągła aktualizacja wiedzy, znajomość przepisów oraz przestrzeganie terminów płatności to zaledwie początek obowiązków, jakie nakładane są na osoby prowadzące własną działalność gospodarczą. Aby zagwarantować sobie dobrą pozycję wobec rozliczeń z Urzędem Skarbowym, warto sięgnąć po pomoc profesjonalistów. Nasze biuro rachunkowe z Poznania pomoże Ci w prowadzeniu własnego biznesu. W ramach naszych usług gwarantujemy kompleksową obsługę rozliczeń z Urzędem Skarbowym w zakresie:

• zobowiązań z tytułu podatków dochodowych od osób prawnych i osób fizycznych (rozliczenie PIT),
    • zobowiązań z tytułu rozliczenia podatku VAT,
    • zobowiązań z tytułu innych podatków, np. podatku od nieruchomości lub podatku od czynności cywilnoprawnych.

Wspomagamy zarówno Klientów biznesowych, jak i indywidualnych. Sprawdź naszą ofertę i postaw na profesjonalną obsługę rozliczeń z Urzędem Skarbowym. Gwarantujemy pełen profesjonalizm i terminowość działań.