Rezydencja podatkowa

Rezydencja podatkowa – obowiązek podatkowy w Polsce

Rezydencja podatkowa to rozwiązanie dotyczące obcokrajowców osiągających w Polsce część lub całość dochodów oraz niektórych Polaków pracujących za granicą. Jeśli należysz do tej grupy, lecz nie wiesz, w jaki sposób dopełnić wszelkich formalności, a obowiązujące zapisy prawne są dla Ciebie zbyt skomplikowane, skorzystaj z naszej pomocy. Profesjonalnie załatwimy wszelkie kwestie związane z rezydencją podatkową w Polsce.

Rezydencja podatkowa – co to jest i kogo dotyczy?

Polska rezydencja podatkowa oznacza konieczność rozliczania się z podatków w polskim urzędzie skarbowym. Podstawę stanowi tu ustawa z dn. 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zakłada ona, że obowiązek ten spoczywa na osobach, które:

• przebywają na terenie Polski dłużej niż 183 dni w roku (ciągłość nie musi być zachowana),
  • Polska stanowi centrum ich interesów gospodarczych oraz osobistych (znaczenie mają tutaj zarówno więzi rodzinne i towarzyskie, jak i działalność polityczno- społeczna, czy osiągane źródła dochodu, inwestycje, posiadanie nieruchomości znajdujących się na terenie kraju, zaciągnięte w polskich bankach kredyty itp.).

Polska rezydencja podatkowa może dotyczyć zarówno Polaków przebywających przez część roku za granicą lecz osiągających dochody w Polsce (lub zarabiających w obu tych krajach), jak i cudzoziemców. W ostatnich latach potrzebę otrzymania certyfikatu o rezydencji podatkowej zgłasza wiele firm zatrudniających Ukraińców.

Rezydencję podatkową można otrzymać także w innych krajach, np. w popularnym wśród Polaków miejscu migracji zarobkowej, czyli Wielkiej Brytanii.

Rezydencja podatkowa w Polsce – pomagamy w załatwieniu formalności

Niestety przepisy dotyczące rezydencji podatkowej są bardzo skomplikowane i mimo wydanej w 2021 r. interpretacji, wciąż budzą wiele wątpliwości. Z tego względu, aby mieć pewność, że wszystkie formalności zostały dopełnione, najlepiej powierzyć je w ręce specjalistów.

Nasza kancelaria rachunkowa świadczy profesjonalne usługi w zakresie rezydencji podatkowej. Wyróżniamy się nie tylko kompetencjami i doświadczeniem, ale również zaufaniem Klientów. Do każdej sprawy podchodzimy indywidualnie i szczegółowo ją rozpatrujemy. Posiadamy kompetencje niezbędne do pomocy klientom indywidualnym, przedsiębiorcom oraz firmom zatrudniających pracowników zza granicy.

Jakie usługi w zakresie rezydencji podatkowej oferujemy?

Pietkun Kancelaria Rachunkowa to zespół doskonale wykwalifikowanych specjalistów, który doradzi oraz pomoże w dopełnieniu wszelkich formalności i terminów związanych z rezydencją podatkową.  Oferujemy m.in.:

• rozpatrzenie, czy dany przypadek daje prawo do ubiegania się o rezydencję podatkową w Polsce,
  • złożenie niezbędnych dokumentów,
  • pomoc w otrzymaniu certyfikatu rezydencji podatkowej, który umożliwia korzystanie z ulgowych zasad opodatkowania, wynikających z międzynarodowych umów,
  • doradztwo w zakresie prawa podatkowego obowiązującego w innych krajach europejskich,
  • uniknięcie podwójnego opodatkowania.

Klienci korzystający z usług naszej kancelarii zyskują gwarancję najwyższej jakości usług, profesjonalne doradztwo, indywidualne podejście oraz miłą atmosferę. Od lat cieszymy się nie tylko renomą, ale również zaufaniem i pozytywnymi opiniami wielu Klientów.

Jeśli mierzysz się ze skomplikowanymi przepisami dotyczącymi rezydencji podatkowej lub nie jesteś pewien, czy możesz z niej skorzystać, skontaktuj się z nami.