Księgowość dla sklepów internetowych – którą opcję wybrać?

Firma e-commerce zajmująca się sprzedażą internetową we własnym sklepie on-line lub na jednej z dostępnych platform sprzedażowych zobowiązana jest do prowadzenia własnej księgowości oraz rozliczania podatków. Prowadzenie księgowości sklepów internetowych o niewielkich rozmiarach nie jest skomplikowane, a zazwyczaj firmy takie działają na podstawie księgowości uproszczonej. Jest ona znacznie mniej skomplikowana i kosztowna, jednak wymaga aktualnej wiedzy prawnej i podatkowej. Nasza kancelaria świadczy usługi księgowości dla e-commerce, dlatego chętnie pomożemy Ci w prowadzeniu ksiąg rachunkowych, by zaoszczędzić Twój czas.

Prowadzenie księgowości dla sklepów internetowych – mała księgowość

Rodzaj księgowości dla firm e-commerce uzależniony jest od wielkości przedsiębiorstwa oraz branży, której dotyczy sprzedaż produktów i artykułów. Zasadniczo prowadzenie księgowości dla sklepów internetowych bazuje na wystawianiu faktur i rachunków dla klientów, księgowaniu dokumentów, prowadzeniu ewidencji przychodów i rozchodów, a także tworzeniu deklaracji podatkowych i deklaracji do ZUS. W ramach księgowości uproszczonej sklepy internetowe mogą rozliczać się z urzędem skarbowym za pomocą ryczałtu ewidencjonowanego lub księgi przychodów i rozchodów (KPiR). Wybrany sposób rozliczenia deklaruje się podczas składania wniosku CEIDG-1.

Księgowość dla firm e-commerce – ryczałt ewidencjonowany

Ryczałt stanowi uproszczoną formę opodatkowania przedsiębiorstw, która służy do wyliczenia przychodu, jaki osiąga dany sklep internetowy. Działalność w branży e-commerce objęta jest ryczałtem w wysokości 3%. Warto jednak mieć na uwadze, że rozliczenie ryczałtowe pozbawia przedsiębiorcę możliwości odliczenia kosztów. W efekcie podatek należy zapłacić, nawet kiedy działalność przynosi straty. Prowadzenie księgowości dla sklepów internetowych i rozliczenie ryczałtem nie jest dostępne dla wszystkich, ponieważ istnieje wykaz czynności, których wykonywanie stanowi przeszkodę dla takiej formy rozliczenia. Dodatkowo istnieje również limit przychodów, po którego przekroczeniu sklep internetowy zobowiązany jest do przejścia na księgę przychodów i rozchodów.

Księgowość dla e-commerce – księga przychodów i rozchodów

KPiR dotyczy sklepów internetowych rozliczających się na zasadach ogólnych lub liniowo. W praktyce jest to prosta forma prowadzenia księgowości dla sklepów internetowych. Wystarczy prowadzić ewidencję, w której księguje się wszystkie przychody i rozchody sklepu. Wysokość podatku jest w tym przypadku obliczana na podstawie przychodu pomniejszonego o koszty firmy. Dodatkowo przedsiębiorca może skorzystać z różnych form ulg podatkowych. Ważną zaletą takiego rozwiązania jest również brak konieczności płacenia podatku, kiedy sklep internetowy nie osiąga żadnego przychodu.

Księgowość dla firm e-commerce – w czym możemy Ci pomóc?

Oferta naszego biura rachunkowego skierowana jest do właścicieli sklepów internetowych i innych biznesów online, którym zależy na przekazaniu prowadzenia księgowości profesjonalistom. W ramach naszych usług zajmujemy się:

  •       prowadzeniem ewidencji księgowej (uproszczonej lub pełnej),
  •       pomocą w rejestracji działalności lub założeniu spółki,
  •       pomocą w wyborze formy opodatkowania, rejestracji w VAT,
  •       pomocą we wprowadzeniu majątku do firmy (samochód, komputer),
  •       pomocą w zgłoszeniu do ZUS i korzystaniu z preferencji ZUS,
  •       uwzględnieniem wydatków w kosztach firmowych,
  •       rozliczaniem zakupów Facebook, Google Ads  i innych usług zagranicznych,
  •       rozliczaniem przychodów ze sprzedaży w internecie (w tym za pośrednictwem PayPal, Stripe, PayU).

Skontaktuj się z nami:


Skontaktuj się z naszym biurem pod numerem telefonu
+48 518 607 207 lub adresem e-mail sekretariat@pietkunkancelaria.pl.
Odpowiemy najszybciej jak to możliwe.