Sporządzenie rocznej deklaracji CIT-8

Masz pytania?
Zostaw nam kontakt do siebie! Oddzwonimy.

Sporządzanie rocznej deklaracji CIT-8 - kompleksowa pomoc dla Twojego biznesu

Rozliczenie roczne CIT-8 to obowiązek przedsiębiorców podlegających podatkowi dochodowemu od osób prawnych. Niezbędną dokumentację należy przesłać do urzędu w wersji elektronicznej poprzez system e-Deklaracje CIT. Jako Kancelaria Rachunkowa o wieloletnim doświadczeniu wspomagamy naszych Klientów w dopełnieniu wszystkich formalności we wskazanym terminie.

Kto składa rozliczenie roczne CIT-8?

Do sporządzenia rocznej deklaracji CIT-8 zobowiązane są:

• osoby prawne, takie jak spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, spółki akcyjne, stowarzyszenia oraz spółdzielnie,
    • spółki kapitałowe w organizacji, czyli znajdujące się na etapie od zawarcia umowy spółki do uzyskania wpisu w rejestrze przedsiębiorców,
    • jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, z wyłączeniem podmiotów bez osobowości prawnej, np. jak wspólnoty mieszkaniowe,
    • spółki komandytowo-akcyjne,
    • spółki komandytowe,
    • spółki niemające osobowości prawnej z siedzibą lub zarządem w innym państwie niż Polska,  jeżeli zgodnie z przepisami podatkowymi tego państwa są traktowane jako osoby prawne i podlegają w tym kraju opodatkowaniu od całości swoich dochodów.

Wymienieni podatnicy CIT po zakończeniu roku podatkowego zobowiązani są do złożenia zeznania o wysokości osiągniętego dochodu lub poniesionej straty – rozliczenie roczne CIT-8.

Jako dochód traktowana jest nadwyżka przychodu nad kosztami od jego uzyskania w danym roku podatkowym. O stracie mówimy natomiast, kiedy w danym roku podatkowym koszty uzyskania przychodu są wyższe niż przychód.

Rozliczenie CIT – zapłata podatku i zaliczki

Zeznanie roczne osób prawnych CIT-8 polega na sporządzeniu i wysłaniu stosownej deklaracji do Urzędu Skarbowego oraz zapłaceniu podatku należnego, który wynika z wypełnionego rozliczenia. Jeśli w danych okresie rozliczeniowym przedsiębiorstwo nie wygenerowało przychodów i nie poniosło kosztów, również ma obowiązek złożenia deklaracji. Określa się ja jako tzw. zerowy CIT-8.

Podatek należy uregulować w terminie do końca trzeciego miesiąca roku następującym po roku podatkowym. Jeśli pokrywa się on z rokiem kalendarzowym, to termin złożenia CIT-8 przypada na 31 marca.

W ciągu roku podatkowego natomiast do 20 dnia każdego miesiąca spółka zobowiązana jest do wpłacania zaliczek na podatek CIT. Dodatkowo istnieje możliwości skorzystania z zaliczek kwartalnych. Termin zapłaty zaliczki upływa w tym przypadku 20 dnia każdego miesiąca następującego po kwartale, za który uiszczana jest zaliczka.

Zeznanie roczne osób prawnych CIT-8 – jak złożyć?

Sporządzanie rocznej deklaracji CIT-8 w wymaganej wersji elektronicznej jest możliwe poprzez system informatyczny e-Deklaracje CIT. Złożenie dokumentu wymaga podpisania podpisem kwalifikowanym. Niestety zeznanie CIT-8 nie może być podpisywane poprzez Profil Zaufany. Nie da go się też wysłać za pośrednictwem platformy ePUAP.

Do złożenia rozliczenia rocznego CIT-8 w tradycyjnej wersji papierowej upoważnieni są jedynie podatnicy CIT, którzy w danym roku podatkowym:

• osiągnęli wyłącznie dochód zwolniony od podatku,
    • nie zatrudniają pracowników,
    • nie zatrudniają zleceniobiorców.

Co istotne, sporządzanie rocznej deklaracji CIT-8 przez pełnomocnika jest możliwe tylko, jeśli zostanie on do tego upoważniony. Pracownicy naszej Kancelarii Podatkowej z Poznania przygotowują i przesyłają zeznania roczne osób prawnych CIT-8 w ich imieniu.

Jeśli potrzebujesz takiego wsparcia, zgłoś się po pomoc do zaufanych ekspertów. Nasi pracownicy na bieżąco aktualizują swoją wiedzę oraz mają wieloletnie doświadczenie w branży. Dzięki temu możesz mieć pewność, że Twoja dokumentacja i rozliczenia podatkowe trafią w najlepsze ręce.