Optymalizacje podatkowe

Optymalizacja podatkowa – skuteczny sposób na niższe podatki

Właściwie przeprowadzona optymalizacja podatków umożliwia znaczne zmniejszenie kosztów ponoszonych na rzecz urzędu skarbowego. Aby jednak była ona skuteczna i w pełni zgodna z obowiązującymi przepisami prawa, warto powierzyć ją specjalistom.

Czym jest efektywna optymalizacja
podatkowa i jak ją przeprowadzić?

skład optymalizacji podatkowej wchodzi cały szereg działań, które pozwalają na zmniejszenie dotychczasowego podatku, a nawet uniknięcie konieczności płacenia go. Nasi specjaliści dokładnie planują wszelkie kroki, a następnie omawiają je z przedsiębiorcą. Dzięki temu wspólnie dochodzą do najkorzystniejszych dla niego rozwiązań, które pozwolą na poczynienie znacznych oszczędności. Oczywiście każda z wybieranych przez nas metod optymalizacji podatkowej jest zgodna z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa, a wszystkie nasze działania są w pełni transparentne.

Aby przeprowadzana przez nas optymalizacja podatków była efektywna, poprzedzamy ją dokładną analizą sytuacji firmy, jej przychodów oraz kosztów, a także możliwych w przyszłości zdarzeń gospodarczych i związanych z nimi obciążeń.

Najpopularniejsze metody optymalizacji podatkowej to:

Każdą z nich po szczegółowej analizie dobieramy do konkretnego przypadku tak, by uzyskać jak najlepsze efekty.

Optymalizacja podatkowa a oszustwo podatkowe – gdzie leży granica?

Optymalizacja podatkowa może dotyczyć zarówno podatku dochodowego, jak i podatku VAT. Do najczęściej wykorzystywanych sposobów optymalizacji należą:

Ważne jest jednak, aby przedsiębiorca potrafił wykazać cel poszczególnych działań. Ogromne znaczenie ma również to, aby nie mylić optymalizacji podatkowej z uchylaniem się od płacenia podatków. Ta pierwsza opcja jest bowiem całkowicie legalna i jeśli zostanie właściwie przeprowadzona, może przynieść spore, długoterminowe korzyści. Druga natomiast wiąże się z zatajaniem dochodów, sztucznym zorganizowaniem niewypłacalności lub jawnym niepłaceniem podatków i może mieć bardzo duże konsekwencje finansowe.

Nasza kancelaria zajmuje się optymalizacją podatków od wielu lat. Posiadamy odpowiednią wiedzę oraz doświadczenie, by profesjonalnie poprowadzić sprawę każdego klienta i osiągnąć satysfakcjonujący go efekt.