Księgowość dla youtuberów (IP BOX)

Księgowość dla youtuberów

Zarabianie na YouTube jeszcze do niedawna nie było tak popularne. Obecnie jednak coraz więcej osób decyduje się na nagrywanie filmów niosących ze sobą określoną wartość dla widza. Niestety nie każdy początkujący Youtuber zdaje sobie sprawę, że od pieniędzy zarobionych na swojej twórczości należy odprowadzić podatek. Nasze biuro rachunkowe świadczy pomoc podatkową dla Youtuberów, dzięki czemu pomożemy Ci się odnaleźć w tym nowoczesnym zawodzie! Wspieramy zarówno niewielkich, początkujących Youtuberów, jak i twórców prowadzących większe, znane kanały.

Pomoc podatkowa dla Youtuberów – jak uniknąć kar?

Regularne uzyskiwanie przychodów z prowadzenia kanału na YouTubie bez zarejestrowanej działalności gospodarczej może przysporzyć Ci wielu problemów. Co grozi Youtuberom bez własnej firmy?

W efekcie przez nieświadomość możesz otrzymać karę finansową w wysokości nawet kilku tysięcy złotych. Pomoc podatkowa dla Youtuberów świadczona przez naszą kancelarię pomoże Ci wyjść na prostą i zalegalizować swoją działalność. Jest ona konieczna, nawet jeśli nie zarabiasz na swoich filmach zbyt wiele. Zgodnie z obowiązującym prawem wystarczy, że w ciągu ostatnich 5 lat w dowolnym miesiącu osiągnąłeś przychód większy niż blisko 1300 zł. Pomożemy Ci w założeniu własnej firmy i zoptymalizujemy Twoje podatki, aby prowadzony kanał przynosił Ci jak największe zyski.

Ulga IP Box dla twórców internetowych

IP Box to ulga podatkowa, której celem jest zwiększenie atrakcyjności prowadzenia działalności badawczo-rozwojowej w Polsce. Zastanawiasz się, co ma to wspólnego z YouTubem? Otóż ma całkiem sporo. Ulga polega na skorzystaniu z preferencyjnej stawki 5% podatku dochodowego w odniesieniu do dochodu z kwalifikowanych praw własności intelektualnej.

Warunkiem skorzystania z ulgi IP Box jest prowadzenie własnej działalności bezpośrednio związanej z wytworzeniem, rozwinięciem lub ulepszeniem własności intelektualnej, w co świetnie wpisują się twórcy internetowi. Co prawda głównymi uprawnionymi do ulgi IP Box są twórcy programów komputerowych, jednak zadbamy również o skuteczną pomoc podatkową dla Youtuberów.

Zarabianie na YouTube – księgowość

Księgowość dla Youtuberów to nowe wyzwanie, któremu jesteśmy w stanie sprostać w 100%. W ramach naszych usług nie tylko zadbamy o bezpieczeństwo podatkowe Twojej firmy, ale również przeanalizujemy Twój kontrakt, aby poszukać skutecznych sposobów na optymalizację podatkową działalności. Dzięki wiedzy naszych specjalistów możemy przygotować Twoją firmę do wdrożenia ulgi IP Box, stworzyć wniosek o interpretację indywidualną oraz przygotować ewidencje i zeznania roczne. Zaufaj naszej wiedzy i doświadczeniu oraz zyskaj czas na tworzenie wartościowego contentu!

Zarabianie na Youtube – podatki

Jak rozliczyć dochody z Youtube? Na to pytanie wciąż ciężko uzyskać jednoznaczną odpowiedź, a od tego zależą z kolei dostępne formy opodatkowania. Wiele organów podatkowych jest zdania, że skoro Youtuber-podatnik nie jest właścicielem serwisu, to nie możemy rozliczać jego przychodów na podstawie umowy najmu, lecz kwalifikować je jako tzw. inne źródła przychodów, a te podlegają opodatkowaniu jedynie na zasadach ogólnych. Z kolei przeglądając jedne z ostatnich wyroków sądów administracyjnych można zauważyć, że przychody z YouTube traktowane są tam jako przychody z najmu prywatnego, a te mogą być opodatkowane ryczałtem ewidencjonowanym albo skalą podatkową. Dowiedzmy się więcej na temat podatku od zarobków Youtuberów.

Czy youtuberzy płacą podatki?

O czym należy pamiętać prowadząc kanał na Youtube? Działalność gospodarcza nie zawsze jest konieczna, ale jeśli jej nie zarejestrujemy, nadal ciąży na nas obowiązek ujmowania uzyskiwanych przychodów z reklam w PIT i rozliczania ich do 30 kwietnia. Formularzem właściwym do rozliczenia jest wówczas PIT-36. W każdym roku rozliczamy się za dochody uzyskane w roku poprzednim, o ile prowadziliśmy wtedy zarabianie na Youtube. Podatki zostaną pobrane w wysokości 17% lub 32% w zależności od tego, czy łączna suma naszych dochodów w danym roku przekroczy pierwszy próg podatkowy czy nie.

Księgowość dla youtuberów – jak rozliczyć dochody z Youtube?

Czy Youtuberzy płacą podatki? Wiemy już, że tak, ale czas dowiedzieć się jakie są opcje opodatkowania. Zakładając działalność możemy wybrać, czy chcemy rozliczać się ryczałtem, podatkiem liniowym, skalą podatkową czy też jako spółka z o. o. O tym, która opcja jest najkorzystniejsza, decyduje wiele czynników, w tym to, jak duże zarabiamy pieniądze z Youtube. Podatek odprowadzany na ryczałcie na pierwszy rzut oka może wydawać się najbardziej opłacalny, ale pamiętajmy, że wówczas nie mamy możliwości odliczenia kosztów. Wiele produkcji odbywa się jednak bezkosztowo, np. wtedy, gdy na filmach występujemy sami i samodzielnie zajmujemy się ich obróbką. Jeżeli temat Youtube a podatki jest dla nas zupełnie obcy, najlepiej, by w kwestii wyboru najopłacalniejszej formy opodatkowania wspomogli nas eksperci podatkowi.

Zarabianie na Youtube to zajęcie zwykle dla ludzi młodych. Często zastanawiają się oni, czy z racji wieku przysługują im zwolnienia od odprowadzanie podatków z Youtube. Niektórzy przywołują art. 21 ust. 1 pkt 148 ustawy PIT mówiący o tym, że do ukończenia 26. roku życia zwolnione od podatku są przychody uzyskiwane z umów zlecenia, stosunku pracy, stosunku służbowego, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy, o ile podatnik nie przekroczy w danym roku podatkowym określonej kwoty przychodów. Niestety, zyski z Google AdSense w świetle przepisów prawnych traktowane są jako przychody z innych źródeł, a takie nie są ujęte we wspomnianym artykule.

Dochód z Youtube a podatki

Zarabianie na Youtube a podatki to temat, nad którym często zastanawiają się już początkujący youtuberzy. Rozpoczynając karierę na Youtube nigdy nie mamy jednak pewności, czy nasza twórczość znajdzie uznanie wśród użytkowników tego serwisu, a tym samym czy przyniesie nam dochody. Nierozsądnym byłoby więc zakładanie działalności gospodarczej od razu, gdyż to wiązałoby się z koniecznością ponoszenia wydatków nawet wtedy, gdy nie będziemy zarabiać na Youtube. Najlepszą opcją dla wschodzącego youtubera jest tzw. działalność nierejestrowana. Pamiętajmy jednak, że aby móc ją prowadzić, nasze miesięczne przychody nie mogą przekroczyć 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia. Jeśli dochód z Youtube chociażby w jednym miesiącu będzie większy, w ciągu 7 dni od daty jego uzyskania mamy obowiązek zarejestrowania działalności gospodarczej.

Działalność gospodarcza Youtube – co musisz wiedzieć

Osiąganie przychodów mniejszych niż 50% minimalnego wynagrodzenia, ale przez długi czas, również może narazić nas na kłopoty. Skąd wiedzieć, kiedy youtuber powinien zamienić działalność nierejestrowaną na działalność gospodarczą? Youtube nie ingeruje w tę kwestię, a zatem nie spodziewajmy się, że serwis zasugeruje nam właściwy moment na udanie się do CEIDG. Przyjmuje się natomiast, że jeśli filmy regularnie dodawane są na kanał i jego właściciel osiąga z tego tytułu nawet niewielkie, ale stałe przychody, istnieją przesłanki do otwarcia działalności gospodarczej, bowiem nasza działalność ma wówczas 3 podstawowe znamiona działalności gospodarczej – ciągłość, zorganizowanie i zarobkowość. Bagatelizując ten obowiązek narażamy się na nieprzyjemności ze strony urzędu skarbowego.

Podatki Youtube – poznaj nasze usługi

Jak rozliczać się z Youtube? Kiedy zakładanie działalności gospodarczej jest koniecznością? Na te i inne pytania uzyskasz odpowiedź, umawiając się na konsultację z naszymi specjalistami podatkowymi. Na stałe współpracujemy z wieloma osobami aktywnymi w mediach społecznościowych, zapewniając im kompleksowe wsparcie księgowe, dlatego możesz mieć pewność, że podatki Youtube to obszar, w którym świetnie się orientujemy.