Pracownicy przemieszczający się zawodowo w obrębie Unii Europejskiej muszą posiadać zaświadczenie potwierdzające podleganie danemu systemowi zabezpieczenia społecznego. Kontakty z ZUS-em bywają skomplikowane i czasochłonne, a formalne wnioski trudne do wypełnienia. Mamy tego świadomość, dlatego, jako wyspecjalizowana w zakresie legalizacji zatrudnienia kancelaria rachunkowa, oferujemy kompleksową pomoc.
Zaświadczenie A1 to dokument wydawany przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych i potwierdza podleganie polskiemu systemowi zabezpieczenia społecznego. Jest ono ważne dla osób pracujących poza granicami kraju lub wyjeżdżających w delegacje do:
Zaświadczenie A1 określa, że dany pracownik podlega polskim przepisom i posiada ubezpieczenie społeczne w Polsce, w związku z czym nie musi go posiadać w kraju, w którym aktualnie wykonuje obowiązki zawodowe.
Zaświadczenia A1 przysługują również obywatelom państwa trzecich, do których należą Ukraina, Rosja oraz Białoruś zatrudnianych przez polskie firmy. Aby je otrzymać, należy złożyć odpowiedni wniosek o wydanie zaświadczenia A1 do ZUS-u. Czas oczekiwania na wydanie decyzji uzależniony jest od indywidualnych kwestii.
Zaświadczenie A1 wydawane jest na wniosek pracownika lub pracodawcy.
Zaświadczenie A1 potwierdzające podleganie polskiemu systemowi zabezpieczenia społecznego przysługuje m.in.:
Pomożemy Ci w uzyskaniu stosownego zaświadczenia. Wiemy, że kontakty z urzędami dla wielu osób bywają stresujące, zdajemy sobie również sprawę z tego, że wielu osób nie ma czasu oraz możliwości na samodzielne zajmowanie się takimi kwestiami.
Oferujemy więc kompleksowe usługi, obejmujące specjalistyczne doradztwo oraz pomoc w skompletowaniu dokumentacji i wypełnieniu wniosku o zaświadczenie A1. Konieczne jest również złożenie dodatkowych załączników, takich jak druk US-54 czy formularz US-4. Pomagamy w poprawnym wypełnieniu ich, tak, by jak najszybciej otrzymać zaświadczenie.
W zwykłym trybie decyzja o jego przyznaniu wydawana jest w czasie ok. miesiąca. Jeśli jednak sprawa jest bardziej skomplikowana, okres ten może wydłużyć się nawet kilkukrotnie.
Poprawne i skrupulatne wypełnienie wniosku oraz dodanie do niego niezbędnych załączników znacząco zwiększa szanse na szybkie wydanie decyzji. Z tego względu warto powierzyć to zadanie profesjonalistom, takim jak pracownicy naszej kancelarii. Mamy na swoim koncie wiele podobnych spraw zakończonych sukcesem.
BIURO W POZNANIU
ul. Władysława Węgorka 20 lok. 05 60-318 Poznań
GODZINY PRACY
poniedziałek - piątek: 8:00 - 16:00
Dane kontaktowe
nr tel.: +48 786 871 019
mail. sekretariat@pietkunkancelaria.pl
poniedziałek – piątek: 8:00 – 16:00
Dziękujemy za odwiedzenie naszej strony, jeśli jesteście Państwo zainteresowani naszymi usługami księgowymi, kadrowo-płacowymi lub prawnymi i współpracą z nami, zachęcamy do wysłania nam zapytania przez poniższy formularz.