Dokumentacja cen transferowych to dla wielu przedsiębiorców trudny i czasochłonny obowiązek. Pominięcie go może jednak skutkować poważnymi konsekwencjami. Z tego względu warto powierzyć to zadanie naszej kancelarii. Od lat dbamy o interesy klientów w profesjonalny i kompleksowy sposób, pozwalając im zająć się rozwojem działalności, a nie biurokracją.
Ceny transferowe zostały wprowadzone do polskiego prawa w 2000 r. Zgodnie z obowiązującymi przepisami określane są jako „rezultat finansowy warunków ustalonych lub narzuconych w wyniku istniejących powiązań, w tym cenę, wynagrodzenie, wynik finansowy lub wskaźnik finansowy” (art. 23m ust. 1 pkt 1 ustawy o PIT oraz art. 11a ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT). Są to więc wszelkie ceny produktów, usług oraz wartości niematerialnych ustalone podczas transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi kapitałowo, rodzinnie lub osobowo. Mimo że zazwyczaj odbiegają od powszechnie stosowanych cen rynkowych, mają duży wpływ na wskaźniki finansowe danego przedsiębiorstwa.
Dokumentacja cen transferowych to obowiązek każdej firmy, w której dochodzi to tego typu transakcji. Jest to jednak zajęcie wymagające odpowiedniej wiedzy oraz czasu. Na dodatek aktualny stan prawny zmienia się w tej kwestii bardzo szybko, co stwarza pole do pomyłki, która może dużo kosztować. Jeśli bowiem urząd skarbowy zleci kontrolę, w której czasie wykaże jakiekolwiek nieprawidłowości, przedsiębiorca będzie zobowiązany do zapłaty 50 proc. podatku sankcyjnego naliczanego od różnicy pomiędzy dochodem wyliczonym przez urząd a tym wykazanym przez podatnika oraz grzywnę równą 120 dziennym stawkom. Co więcej, urząd skarbowy może zażądać wglądu do szczegółowej dokumentacji firmy, na którego dostarczenie przedsiębiorca otrzymuje zaledwie 7 dni. Warto więc powierzyć te kwestie specjalistom i spać spokojnie, nie martwiąc się o własny biznes.
Lista przepisów dotyczących cen transferowych zmienia się tak szybko, że wielu przedsiębiorców ma trudności z określeniem, czy znajdują się w grupie osób, które muszą nimi zarządzać, czy nie. Również limity cen transferowych są zróżnicowane, w zależności od tego, czy dotyczą transakcji towarowych, usługowych czy finansowych. Aby nie popełnić błędu, warto powierzyć nadzór nad tymi kwestiami specjalistom. Nasza kancelaria oferuje profesjonalną obsługę zarówno małych, jak i dużych firm, obejmującą m.in.:
Służymy również radą oraz pomocą podatkową i prawną podczas ewentualnej restrukturyzacji firmy.
BIURO W POZNANIU
ul. Władysława Węgorka 20 lok. 05 60-318 Poznań
GODZINY PRACY
poniedziałek - piątek: 8:00 - 16:00
Dane kontaktowe
nr tel.: +48 786 871 019
mail. sekretariat@pietkunkancelaria.pl
poniedziałek – piątek: 8:00 – 16:00
Dziękujemy za odwiedzenie naszej strony, jeśli jesteście Państwo zainteresowani naszymi usługami księgowymi, kadrowo-płacowymi lub prawnymi i współpracą z nami, zachęcamy do wysłania nam zapytania przez poniższy formularz.